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Kleiner Tipp für Slashers

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8 years ago
Wenn ihr gerne Slashers benutzt,
dann stellt "Overshoot Preventation" oder wie das heisst aus.

Wenn ihr den Slasher anklickt, dann im Menü unten links an der rechten Seite diese zwei senkrechten Striche. ||
Wenn die grün sind, ist Overkill-Prev an.
Diese müssen grau hinterlegt sein, damit dieses "Feature" deaktiviert ist.

Warum solltet ihr das deaktivieren?

Angenommen ihr habt 10 Slashers und alle feuern auf einen Pyro....
Wenn der Pyro dann nur noch 10 hp hat passiert folgendes:

Eine Slasher-Rakete macht mehr Schaden als 10 hp, also überlegen sich die 10 Slasher, welcher von diesen feuern darf.
Bis dieser Vorgang abgeschlossen ist, und durch die Overkill-Ai vielleicht der am weit entfernteste Slasher ausgewählt wurde zum "Ich darf feuern", hat der 10 hp Pyro einen von euren 10 Slashers schon gekillt.

Wäre dagegen die Overkill-Preventation von vornehinein ausgeschaltet gewesen, dann hätten alle 10 Slashers auf einmal gefeuert und der Pyro wäre geschichte gewesen.

Dieser Effekt verstärkt sich noch, wenn zum Beispiel ein Phönix angeaimt ist.
Angenommen die Slashers werden von einem Phönix angegriffen, und die Slashers feuern auf den Phönix.
Gleichzeitig greifen 2 Glaives an.

Alle 10 Slashers feuern auf den Phönix, der Phönix wird von den Slashers auf 10 hp runter gefeuert.
Nun passiert dank Overkill-Prev folgendes:
9 Slashers hören auf zu feuern.
Der 10te Slasher, der durch die Overkill-Ai zum feuern ausgewählt wurde wird aber durch andere Einheiten, wie hier, durch die Glaives getötet.
Der Phönix entkommt...

Probiert es einfach mal aus.
Grade wenn ihr öfters Slashers benutzt wird euch dieser Effekt öfters auffallen.
Slashers sind viel effektiver mit ausgeschalteter Overkill-Prev.

+4 / -0

8 years ago
quote:
Der 10te Slasher, der durch die Overkill-Ai zum feuern ausgewählt wurde wird aber durch andere Einheiten, wie hier, durch die Glaives getötet.
Der Phönix entkommt...

Das ist nicht wie OKP wirkt. Die 9 Slashern sind geblockt danach die 10te Rakete fliegt.

Naja es ist trotzdem gut um Slasher OKP zu deaktivieren weil sie so schnell feuern.
+0 / -0
8 years ago
English:

If you like to use Slashers,
then provides "Overshoot Preventation" or whatever it's called out.

If you click on the Slasher, then in the menu at the bottom left to the right side, these two vertical bars. ||
When are green, is to overkill Prev.
This must be grayed out so that this "feature" is disabled.

Why should you disable it?

Suppose you have 10 Slashers and all fire at a Pyro ....
When the Pyro then has only 10 hp the following happens:

A slasher rocket does more damage than 10 hp, so consider the 10 Slasher, which may fire by them.
Until this process is completed, and by the overkill Ai perhaps the far distant Slasher has been selected for "I may fire", the 10 hp Pyro has been killed by your 10 Slashers.

If, however, the overkill Preventation been eliminated at the very outset, then have all 10 Slashers fired at once and the Pyro would have been history.

This effect becomes even more so when, for example, a phoenix is ​​angeaimt.
Suppose the Slashers are attacked by a phoenix, and the Slashers fire at the Phoenix.
At the same time attack 2 Glaive.

All 10 Slashers fire at the phoenix, the phoenix is ​​fired from the Slashers to 10 hp down.
Now the following happens thanks overkill Prev:
9 Slashers cease firing.
The 10th Slasher, who was selected by the overkill Ai to cheer but killed by other units, as here, by the Glaive.
The Phoenix escapes ...

Give it a try.
Grade if you often Slashers used you notice this effect often.
Slashers are much more effective with switched overkill Prev.

_______________________________________________________________________________________________


Good point, I ought to try that. Planes have gotten away because of OK prevention.
+1 / -0
THat doesnt make sence at all...

If u have 10 slashers, all in row, firing at one Pyro (lets say the pyro is stationary, for simplicity) which is at distance so teh misisle travels 2 sec from the middle of row, and 2.2 from the outer Slahsers.
If OkPrev is on, and Pyro has 10 HP, only one Slasher will fire, and the misile will reach it somewhere between 2.0-2.2 seconds, depending on which Slahser will fire.
If OkPrev is not on, Pyro will get a frist hit 2.0 seconds and thne during next 0.2 seconds 9 misisles will hit the viod.

Is that little bit of time enough for Pyro to actually cause any significant damage?


About the Phoenix example... If a Glavie comes and kill the slasher which was meant to finish the Phoenix off... Then another Slahser will fire instastnly... unless they are firing at other things around, in which case you are dead anyway.
+0 / -0

8 years ago
Sorry, do not get me wrong...

In Xivenders Thema ging es nur um einen Tipp. Nicht um eine endlose meist belanglose dumme Ausgeglichenheitsdiskussion wie sie im normalen Forum wiederzufinden ist.
Lasst doch Xivenders Tipp einfach einen Tipp sein. Der gute Tipp wurde übersetzt war aber nicht zum gegenseitigen Aufeschoffieren gedacht.

Danke :)
+1 / -0
8 years ago
I've learned basic german just by translating this thread, word by word
+0 / -0
quote:
I've learned basic german just by translating this thread, word by word


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On topic: Why do slashers even need OKP? They fire so rapidly.
+2 / -0

8 years ago
Can someone post a replay with the issue?
+0 / -0

8 years ago
great thing how content gets useless using google translate.
There is no issue with it.
Xivender just posted a trick for special cases which he has discovered. Nothing more. Thats why refrain from balance discussions here or open new thread and not in german subforum.
Thanks.
+1 / -0